Søgeordsanalyse 2017 – Sådan finder du relevante søgeord

1 Stjerne2 Stjerner3 Stjerner4 Stjerner5 Stjerner (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

Hvis man gerne vil opnå gode resultater ved søgemaskineoptimering er det yderst vigtigt, at man er klar over hvilke søgeord sine kunder bruger. Det kan ikke nytte noget at optimere mod søgeord, som kunderne ikke søger på og i nogle tilfælde ikke kan stave til. Ja, det kan nogle gange betale sig at målrette sin SEO-strategi mod ikke eksisterende ord, fordi kunderne finder det besværligt at stave til produktet.

Ved at foretage en korrekt søgeordsanalyse finder man frem til disse faldgruber, og danner sig et overblik over de mest værdifulde søgeord for sin forretning. De søgeord med størst søgevolumen har rigtig høj værdi. Det kan dog i nogle tilfælde være en bedre strategi at vurdere konkurrencen på de givne søgeord, og om det bedre kan betale sig at “satse” på mindre konkurrenceprægede søgeord, i det man måske kan sikre sig flere besøgende ud fra et større antal søgeord. Læs mere Søgeordsanalyse 2017 – Sådan finder du relevante søgeord

Overvåg dine søgeords placeringer med AccuRanker + rabatkode

1 Stjerne2 Stjerner3 Stjerner4 Stjerner5 Stjerner (3 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

Når man arbejder med SEO, er det ofte med henblik på at optimere specifikke søgeord og derved opnå bedre placeringer i Google. I starten har man kun fokus på nogle enkelte søgeord, men over tid stiger dette til måske 50 søgeord eller i nogle tilfælde flere hunderede eller tusinder søgeord.

I starten kan man lave en enkelt søgning i Google hver anden uge, så man kan føle med i udviklingen for sit søgeord eller måske et par søgeord, men det bliver meget hurtigt uoverskueligt ved flere hundrede søgeord. Derudover er en “klassisk” fejl ved denne metode, at man får forkerte søgeresultater i Google, fordi man hele tiden klikker på sin egen side fremfor de andre og derved fremviser Google din egen side foran konkurrenterne, selvom du måske ikke har denne placering i den virkelig verden. Dette kaldes personlig søgning.

Hvis du vil forsætte med denne metode, vil jeg anbefale at bruge søgeværktøjet Impersonal.me fra Webjuice, som fjerner tidligere søgehistorik, benytter privat browsing m.m og derved viser dig de reelle resultater. Læs mere Overvåg dine søgeords placeringer med AccuRanker + rabatkode