
Der bliver gennemført over fem milliarder søgninger på Google hver dag. Derfor er SEO vigtig for din virksomhed. Der er naturligvis også andre årsager, og du kan læse om flere af dem nedenfor.
Du mister terræn uden SEO
Lige meget om du har din egen frisørsalon, tøjbutik eller online forretning med for eksempel spil på nettet, vil du altid have konkurrenter. Du bør investere i SEO i 2021, da dine konkurrenter sikkert allerede gør det. Det betyder at du mister potentielle kunder til dem, som har valgt at dedikere en del af budgettet til markedsføring til Search Engine Optimization.
Se for eksempel på iGaming-industrien, hvor der hele tiden opstår nye typer af forretninger, og konkurrencen vokser. Her er virksomhederne klar over, hvor vigtigt det er at optimere deres markedsføring med brugerspecifikt indhold og attraktive tilbud, så det er til gavn for begge parter. Unibet, for eksempel, kan som en fremtrædende repræsentant for iGaming-industrien endda være et eksempel på, hvordan man gennemfører markedsføringskampagner korrekt. En Unibet bonuskode, gratis spins til nye medlemmer, bonuspenge ved indbetaling, nyheder om nye spil og så videre – er alle eksempler på, hvordan du kan få dine nuværende og fremtidige kunders opmærksomhed og loyalitet. Og SEO er ikke det mindste af disse.
Din virksomhed kan nemt komme i gang med SEO
Nettet er fyldt op med masser af tips og tricks om SEO. Derfor findes der ikke nogen undskyldninger om at det er svært at komme i gang, eller at det er for sent. Det handler blot om at gå i gang enten ved at studere det selv eller ved at hyre en ekspert.
Det forbedrer kvaliteten af dit indhold
Man kan sige at SEO indirekte motiverer virksomheder til at byde på indhold i høj kvalitet på sociale medier som YouTube, Instagram og TikTok samt på deres hjemmeside, da det alt sammen påvirker SEO.
Nu til dags handler SEO om meget mere end antal ord og at skrive tekster med de rette nøgleord. Det handler om en iøjnefaldende grafik, interessante videoer, osv. SEO bliver påvirket af konteksten, og mens du forbedrer det hele for at rangere højere på Google, forbedrer du også dit virksomheds brand image.
Du forbedrer din ROI på alle dine digitale kanaler
Der er mange, som forbinder SEO med en virksomheds hjemmeside, men det handler altså også om blandt andet de sociale medier. Når du investerer i SEO, påvirker du positivt ROI på alle dine digitale kanaler. Det siges at 32 % af marketingseksperter peger på at SEO har en stor indflydelse på ROI, mens 41 % af specialisterne i marketing mener at SEO har en mellemstor indflydelse på ROI. Samlet set er det altså over 70 % af eksperterne, der er enige i at SEO er vigtig for ROI. I sidste ende handler det om at se markedsføring som en investering frem for en udgift.
De små virksomheder investerer ikke i SEO
Hvis du ikke allerede investerer i SEO, er du langt fra den eneste. En undersøgelse af The Manifest indikerer at 70 procent af mindre virksomheder ikke har en SEO-strategi. Andre tal peger på at omkring 91 procent af søgeresultaterne på Google er usynlige, da de ikke rangerer på den første side. Det er meget sjældent at brugere klikker sig videre til side to.
Det er din direkte vej til toppen
Vi kunne blive ved med interessante tal, men konklusionen er at du forholdsvist hurtigt kan rangere blandt top 30 procent ved blot at have en SEO-strategi. Det at mange andre virksomheder ikke bruger tid eller penge på SEO, kan bidrage til at du kan booste salget i din forretning.
Skriv et svar