Når man arbejder med SEO, er det ofte med henblik på at optimere specifikke søgeord og derved opnå bedre placeringer i Google. I starten har man kun fokus på nogle enkelte søgeord, men over tid stiger dette til måske 50 søgeord eller i nogle tilfælde flere hunderede eller tusinder søgeord.
I starten kan man lave en enkelt søgning i Google hver anden uge, så man kan føle med i udviklingen for sit søgeord eller måske et par søgeord, men det bliver meget hurtigt uoverskueligt ved flere hundrede søgeord. Derudover er en “klassisk” fejl ved denne metode, at man får forkerte søgeresultater i Google, fordi man hele tiden klikker på sin egen side fremfor de andre og derved fremviser Google din egen side foran konkurrenterne, selvom du måske ikke har denne placering i den virkelig verden. Dette kaldes personlig søgning.
Hvis du vil forsætte med denne metode, vil jeg anbefale at bruge søgeværktøjet Impersonal.me fra Webjuice, som fjerner tidligere søgehistorik, benytter privat browsing m.m og derved viser dig de reelle resultater.
Hvis du derimod ikke vil spilde din tid på flere daglige søgninger bør du benytte dig af AccuRanker, som dagligt overvåger dine søgeord samt dine konkurrenter på samme søgeord.
AccuRanker – Overvåg dine søgeord
AccuRanker er i mine øjne det bedste værktøj til at overvåge sine egne og konkurrenternes placering på specifikke søgeord. Selvom der findes et hav af disse services, hvor man enten skal downloade programmet ned på sin computer eller kan tilgå det via sin browser, er AccuRanker overlegen på mange punker.
Få 10 dollar rabat ved oprettelse gennem mit link: AccuRanker med rabat
Jeg synes rigtig godt om en cloudbaseret løsning, så man kan tilgå sine data på en anden computer eller hvor man nu er henne i verdenen. AccuRanker har en del fordele, men den absolut største fordel, er hastigheden. AccuRanker er lynhurtig – altså virkelig hurtig.
Når man tilføjer nye søgeord til et domæne, er placeringen allerede synlig efter nogle få sekunder. Derudover er det det eneste værktøj, som lader dig opdatere samtlige placeringer med et tryk. Det kan du gøre lige når du har lyst, og er altså ikke begrænset til en enkelt opdatering af søgeord hver dag.
Det er virkelig brugbart inden man skal ud til kunde, så man kan vise helt friske data vedrørende placeringer, hvor mange søgeord der ligger henholdsvis nr. 1, 2, 3 osv, søgeord som er enten rykket op eller ned m.m.
Derudover har AccuRanker en række andre fordele:
- Dekstop, mobil og lokale placeringer for søgeord
- Autorapportering
- Brugervenlig API
- Flot design
- og lynende hurtig
Herover ses en liste med søgeord for Vinterservice.dk, som viser den aktuelle placering for det givne søgeord i Google (man kan også tilvælge Bing), hvilken URL på siden som bliver vist for søgeordet i Google. Det er super smart til at vide, da man kan optimere mod denne side eller måske en helt anden, hvis man mener at Google fremhæver den forkerte side ved søgeordet. Derudover trækker AccuRanker data fra Google Keyword Planner, så man kan vælge at tillægge værdi til de søgeord, der har den største søgevolume og dermed største potentielle værdi.
Hvis du allerede synes godt om AccuRanker, kan du prøve deres 14-dages gratis prøveperiode, og samtidig få en introduktion til programmet af en af deres ansatte.
Hej
Tak for dit indlæg, meget oplysende for dem der ønsker at få en fremtid igennem google. Yderst spænderne artikel, og meget oplyst.
Vh Dan