
Har du en iværksætter i maven, og brænder du samtidigt for sport? Så læs med her, hvor vi fortæller om, hvordan du bliver iværksætter inden for sportsverdenen.
Sportsverdenen er en branche, som bare bliver ved med at vokse. Verden er vilde med sport, og senest er den nyeste og moderne sportsgren eSport vokset til at blive verdens største sportsgren. Derfor er det oplagt for folk, som gerne vil i gang med at starte en virksomhed op at tage et kig på sportsbranchen – især hvis det også er et område, der har deres personlige interesse.
Sporsrelateret computerspil
I forlængelse af snakken om eSport er sportsvideoer og sportsrelaterede computerspil også områder, som der er potentiale for salg og vækst i. Særligt programmører, som har en interesse i og en god idé til et videospil eller en sportsvideo, kan tjene gode penge i denne branche. Det kræver naturligvis også, at du enten selv kan eller hyrer nogen til at promovere dit produkt, og du skal naturligvis have fokus på lande, hvor den valgte sportsgren er populær.
Herudover er det godt at lave research inden for både den valgte sport samt det geografiske område, man tænker at udgive den i, så man rammer ned i en niche, som ikke er alt for brugt i forvejen. For eksempel sidder FIFA ret tungt på markedet for fodboldspil, så hvis du gerne vil lave noget fodboldrelateret, skal du finde på en idé, som rammer en ny målgruppe, en anden tilgang til spillet eller anderledes måde at lave spil eller video på.
Sportskommunikation eller spil
Du kan også gå mere praktisk til værks og åbne en sportsbettingside. Det er selvfølgelig et marked, som allerede er præget af hård konkurrence, men fordi bet er så populært, åbner det også op for mange muligheder. Hård konkurrence gør også, at en branche konstant udvikler sig, og i dag kan man for eksempel spille livespil på både store og mindre sportsgrene. I stedet må du fokusere på den taktik, vi tidligere har nævnt, og forsøge at finde på en idé, som ikke er brugt alle steder og så forsøge at skille dig ud på den måde. Der findes også forskellige muligheder for at lave kommunikation, som relaterer sig til sport.
De nye medier
Naturligvis findes der allerede en række store tv-kanaler, sportsmagasiner, aviser og hjemmesider, som beskæftiger sig med sport. Men ligesom med computerspil handler det om den gode idé og at ramme et marked, hvor der ikke allerede er for hård konkurrence. For eksempel kan du gøre brug af et nyt medie som podcast, hvor der endnu ikke findes så mange på det danske sportsmarked, eller du kan kaste dig over blogs eller hjemmesider, som fortæller om sportsgrene, der ikke er så kendte. Du kan vælge at lave en blog, der beskæftiger sig med mange sportsgrene eller blot fokusere på en. I begge tilfælde vil du med et godt benarbejde kunne hive penge hjem på annoncering. Ligegyldigt hvilken type sportsvirksomhed, du vælger, skal du naturligvis lave en god forretningsplan, så du har mulighed for at tiltrække investorer.
Skriv et svar